آیا سودآورترین محصولات گلخانه را می‌شناسید؟

محصولات پر سود گلخانه - سناپالیز

قبل از ساخت و راه اندازی گلخانه باید در مورد چگونگی کسب درآمد، کاشت پرسودترین محصولات گلخانه ای، بهترین تجهیزات گلخانه، انواع سازه گلخانه و.. فکر کرد. ساخت گلخانه کار چالش برانگیزی است اما اگر با روند استاندارد ساخت گلخانه و تجهیزات آن و همچنین محصولات سودآور و پر فروش گلخانه آشنایی داشته باشید، این کار برای شما یک کار دوست داشتنی و یک شغل پردرآمد خواهد شد. با کشت محصولات گلخانه ای، می‌توان در هر زمان از سال، شرایط  محیطی مناسب کشت گیاه در گلخانه را با تجهیزاتی مانند سیستم سرمایش و گرمایش گلخانه، بستر کشت گلخانه، پوشش گلخانه و… به‌ وجود آورد. بدین گونه دیگر نیاز نیست منتظر تغییر فصل ها باشیم.

سودآورترین محصولات گلخانه

 برای رسیدن به بیشترین سود فروش محصولات گلخانه ای، افراد بیشتر به سراغ کاشت محصولات پر تقاضایی می روند که امکان برداشت آنها در سال چندین بار ممکن باشد. البته برخی از محصولات کشاورزی در طول سال فقط یک بار قابل کشت می باشند، ولی سودآوری بسیار بالایی دارند که در ادامه به این نوع محصولات نیز اشاره خواهیم کرد. 

گلخانه - سناپالیز

هم چنین باید این را هم در نظر داشته باشید، با اینکه کیفیت و ظاهر محصول بسیار مهم است، اما به تنهایی نمی‌تواند درآمد فروش محصول گلخانه ای شما را چند برابر کند. در کنار آن اقدامات دیگر وجود دارد که انجام دادن آنها میتواند درآمد شما را بیشتر کند.

کشت گیاهان در گلخانه از مدت‌ها پیش در سراسر جهان آغاز و با گذشت زمان، صنعتی‌تر شده است. به‌طورکلی دلیل کشت گیاهان در گلخانه‌ها، فراهم‌کردن محیط مناسب رشد گیاه در مناطق و یا فصل هایی هست که امکان رشد گیاه در آن وجود ندارد و یا راندمان بالایی ندارد. از آنجایی‌که گلخانه یک مجموعه اقتصادی در نظر گرفته می‌شود، کشت محصولات در آن نیز بایستی توجیه اقتصادی داشته باشد. اما از بین محصولات گلخانه، محصولاتی وجود دارد که علاوه بر توجیه‌پذیر بودن از نظر اقتصادی، معمولاً عایدی بیشتری را نصیب گلخانه داران می‌کنند.

محصولات گلخانه با سودآوری بالا

قارچ

یکی از پرسودترین محصولات گلخانه ای قارچ است. قارچ محصولی است که به سرمایه اولیه زیادی برای نگهداری نیاز ندارد و با هزینه ای کمتر از ۲۰ میلیون تومان و دو سالن گلخانه می توانید کسب و کار خود را راه بیندازید. این دو سالن باید از بهترین سیستم سرمایشی و دیگر تجهیزات که در جهت پرورش قارچ به کار گرفته می‌شوند، برخوردار باشند. تهیه این لوازم هزینه زیادی را برای شما به همراه نخواهد داشت. انواع مختلفی از قارچ خوراکی را می توانید پرورش دهید و کسب سود کنید. هم چنین صادرات این محصول نیز به شدت سود آور و مناسب است.

توت فرنگی

توت فرنگی ازخانواده گل سرخیان و بومی جنگل های اروپایی است که در گونه وحشی آن حاوی برگ و گل های بسیار کوچک بوده که تقریبا سیصد سال پیش مثل شکل امروزی خود وجود نداشته است. در سال هزارو چهارصد هجری قمری در کشور فرانسه نوع وحشی توت فرنگی از جنگل به زمین کشاورزی انتقال یافته و پس از آن ماهیت گیاه اهلی داده شد.

توت فرنگی یکی از محصولاتی هست که علاوه برتقاضای زیاد در بازار، قیمت بالایی هم دارد و از حاشیه سود مناسبی برخوردار است. اخیرا تقاضای خارج از فصل برای میوه خوشمزه توت فرنگی افزایش یافته و در نتیجه سود کشت توت فرنگی در گلخانه بر اثر این اتفاق افزایش پیدا کرده است. در گلخانه می توان 1.5 برابر کشت آزاد و زمین های کشاورزی توت فرنگی کشت کرد.

گلخانه ی توت فرنگی باید سیستم تهویه مناسب و فضای خوبی داشته باشد؛ زیرا توت فرنگی میوه ی حساسی است و نسبت به تغییرات سریعاً واکنش نشان می دهد. پرورش توت فرنگی در گلخانه‌ با متراژ پایین توجیه اقتصادی ندارد و به صرفه نخواهد بود و باید در متراژ های بالا توت فرنگی کشت کنید.

توت فرنگی گلخانه - سناپالیز

گل های زینتی

گلها از سودآورترین محصول گلخانه ای هستند. همانطور که می دانید، گل های در موقعیت های زیادی کاربرد دارند و در هر زمان از سال، بازار خود را دارد. به همین سبب گل ها از بهترین و سودآورترین محصولات گلخانه ای به شمار می آیند.

گل طرفداران بین المللی دارد و این یعنی از بهترین محصولات گلخانه برای فروش و صادرات می باشد. این عوامل سبب تبدیل به یکی از پرسودترین محصولات گلخانه ای شده است. پرسودترین گل‌ها برای پرورش که کشت و فروش آنها درآمد گلخانه شما را افزایش می‌دهند عبارتند از: رز، ارکیده، استرلیتزیا، لیلیوم، آنتوریوم، گلایل، ژربرا و … از قدیم جز پرسودترین و پربازده‌ترین محصولات گلخانه‌ای به شمار می‌آمدند. این محصولات با اینکه سود بسیار بالایی برای گلخانه دار به ارمغان می‌آورند، اما از جهتی نیاز به سرمایه اولیه و هزینه‌های نگه‌داری بالا دارند.

گل زینتی - سناپالیز

زعفران

زعفران گلخانه - سناپالیز

زعفران گیاهی بسیار با‌ارزش و خاصی است. کشور ما در قرن ۲۱ بزرگترین صادر کننده زعفران است، به طوری که ۹۰ درصد زعفران دنیا را ایران صادر می‌کند؛ پس زعفران از سودآورترین محصولات گلخانه ای است. نه تنها در ایران، بلکه در تمام دنیا پرورش زعفران در گلخانه به عنوان ادویه گرانبها طرفدار دارد.

یکی از مهمترین مزیت های کشت زعفران در گلخانه امکان عملی کردن آن در بیشتر نقاط ایران می باشد.  زعفران تنها به 5 بار آبیاری در سال نیاز دارد. کشت زعفران نیاز به زمین های چند هکتاری ندارد و می توانید با یک سالن گلخانه به کشت بپردازید.

با استفاده از تجهیزاتی مانند دستگاه های رطوبت ساز و هیتر گلخانه شرایط آب و هوایی لازم برای رشد گیاه زعفران را میتوانید فراهم کنید.

سبزیجات و گیاهان دارویی

یکی دیگر از بهترین و سودآورترین محصولات گلخانه سبزیجات است. این مورد می‌تواند شما را با سود بسیار زیادی همراه کند. به طور تقریبی تمامی سبزی‌های برگ‌دار به یک شکل رشد می‌کنند. شما باید قبل از آغاز کار خود، اطلاعات خوبی را در خصوص سبزی‌های برگ‌دار بدست بیاورید. سبزیجاتی مثل ریحان و پیازچه و گشنیز و پونه کوهی، نخود فرنگی، تربچه، چغندر و سایر سبزی‌های کوچک نمونه هایی از برخی از این سبزیجات اند که می‌توانید برای کسب سود بیشتر آن‌ها را کشت کنید. فقط برای کاشت سبزیجات باید روش های مراقبت و نگهداری آنان را دانسته یا بیاموزید. در بین مصرف کنندگان محصولات دارویی طرفداران زیادی دارد به دلیل اینکه دارو های شیمیایی دارای یک سود و هزاران ضرر برای بدن شان است بیشتر متقاضیان دارو به محصولات دارویی روی می آورند به این علت کاشت محصول دارویی در گروه محصولات سودآور است پس پیشنهاد ما این است اگر گلخانه تان را میتوانید به کاشت دارو های گیاهی اختصاص دهید این کار را بکنید زیرا گیاهان دارویی جزو سودآورترین محصول گلخانه ای هستند.

گیاهان دارویی - سناپالیز

فلفل دلمه ای

فلفل دلمه ای یکی از پرسودترین محصولات گلخانه ای است که نیاز به فضای بزرگی ندارد تا رشد و پرورش یابد و در فضایی به ابعاد یک جعبه موز هم میتوانید فلفل دلمه ای بکارید. فلفل دلمه ای خاصیت های بسیاری دارد به این علت عضو ثابت خیلی از سفره های ایرانی می باشد.

فلفل دلمه ای از آخر فصل بهار شروع به میوه دهی می‌کند و با تخصیص قسمتی از گلخانه ی خود به‌ آسانی می شود محصول گلخانه ای زیادی با کاشت میوه فلفل دلمه ای تا آخر فصل پاییز برداشت کنید.

فلفل دلمه ای - سناپالیز

2 دیدگاه برای “آیا سودآورترین محصولات گلخانه را می‌شناسید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چت با پشتیبانی واتساپ سناپالیز
پیام به پشتیبانی واتساپ