کود کامل ۲۰-۲۰-۲۰

کود ۲۰-۲۰-۲۰ - سناپالیز

کشاورزی یکی از مهم‌ترین بخش‌های زندگی انسان است و یکی از مهم‌ترین مسئله‌ها در کشاورزی تغذیه گیاهان می‌باشد. اگر بخواهیم یکی از انواع کودهای مغذی که بهترین گزینه جهت تغذیه گیاهان می‌باشد را معرفی کنیم، می‌توانیم به کود کامل (NPK)20-20-20  که به کود سه بیست هم معروف است اشاره کنیم. علت نامگذاری این کود به علت داشتن 20 درصد ازت (N)، 20 درصد فسفر (P) و 20درصد پتاسیم (K)  می‌باشد. البته مواد موجود در این کود تنها به این سه عنصر محدود نمی‌شود و در اکثر نمونه‌هایی که کارخانه‌های مختلف تولید می‌کنند، موادی مانند منگنز، بورات، روی و آهن نیز وجود دارد. وجود این سه ماده و ترکیبات ثانویه آن باعث شده که خواص این کود بسیار زیاد  شده و از آن برای زمین‌های کشاورزی، زراعی، باغی،گلخانه‌ها و گلدان‌های گیاهان آپارتمانی استفاده شود. همچنین می‌توان گفت از آن جایی که این کود تمام عناصر غذایی مورد نیاز گیاهان را در خود دارد، به این علت به آن کود کامل می‌گوییم.

کود های سه بیست  به دو شکل مایع و پودری در بازار موجود است که خاصیت هر دو شکل کود یکسان می‌باشد. اما اکثراً به حالت پودری بوده و باید قبل از استفاده در آب حل شوند. به این منظور ابتدا میزان مورد نیاز خود را در یک ظرف جداگانه و در مقداری آب حل می‌کنیم و  سپس محلول تهیه شده را به داخل تانک کود دهی انتقال می دهیم.

اگر به دنبال نتیجه بهتری از کود سه بیست هستید، ما روش محلول پاشی را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این روش به خصوص زمانی که روی گیاه شما به اندازه کافی برگ جهت جذب مواد غذایی وجود داشته باشد، بسیار مؤثر است.

اما چه چیزی این کود را از سایر کودها متمایز کرده است؟

هر گیاهی برای ادامه حیات خود به مواد مغذی نیاز دارد. فسفر، پتاسیم و ازت مهم‌ترین عناصر غذایی هستند که رشد تمام گیاهان را تحت تأثیر قرار می‌دهند. ازت موجود در این کود باعث افزایش پروتئین خاک شده و همین امر باعث رشد بیشتر برگ‌ها و ساقه‌ها می‌شود. عنصر فسفر عملیات فتوسنتز را بیشتر کرده و باعث افزایش میزان رشد ریشه می‌شود و اما پتاسیم، عنصر غذایی که در تمام فرآیندهای رشد و تولید مثل گیاه دخیل است. وجود این عنصر باعث رشد بیشتر گل‌های گیاهان و میوه های آن‌ها می‌شود و همچنین این عنصر از گیاه در برابر آفات و عوامل بیماری زا جلوگیری می‌کند.

جهت مشاهده و خرید انواع کود با کیفیت عالی و قیمت های تضمینی اینجا کلیک نمایید.

کود 20-20-20 - سناپالیز

چند موارد از نشانه‌های کمبود عناصر مغذی در گیاه

علائم ناشی از کمبود عنصر فسفر

در اثر کمبود این ماده غذایی برگ‌های جوان رشد کمی خواهند داشت و در اندازه‌های کوچکی ظاهر می‌شوند. همچنین جوانه انتهایی گیاه بسیار ضعیف می‌شود. تمام این موارد حاکی از روند رشد بسیار بد گیاه است که در نهایت به نابودی گیاه ختم می‌شود.

علائم ناشی از کمبود عنصر ازت

کمبود این عنصر غذایی مهم زردی برگ‌های پیر را در پی دارد. علاوه بر این با افت شدیدی در رشد گیاه خود مواجه می‌شوید. اگر به موقع کود سه بیست را در اختیار گیاه خود نگذارید، زردی برگ‌ها به برگ‌های بالاتر نیز سرایت می‌کند.

علائم ناشی از عنصر پتاسیم

در صورتی که پتاسیم مورد نیاز گیاهان تأمین نشود، برگ‌های پایینی گیاه زرد می‌شود و به آرامی می‌سوزد. این روند تا جایی ادامه پیدا می‌کند که برگ‌های بالایی گیاه نیز نابود خواهد شد.

جهت مشاهده و خرید انواع کود کامل به همراه مشاوره رایگان کودی اینجا کلیک نمایید.

پس از انتخاب کود مورد نظر خود مهم‌ترین مسئله‌ای که پیش روی شما قرار دارد، نحوه استفاده از آن است. معمولاً بر بسته بندی محصولات، توضیحات کاملی در این رابطه داده می‌شود. از این رو باید ابتدا تمام اطلاعات موجود بر بسته بندی محصولات را به طور کامل مطالعه کنید. همچنین یک مسأله مهم دیگر می‌توانیم به اختلاط و سازگاری این محصول با سایر محصولات شیمیایی اشاره کنیم که تیم ما در این موارد راهنما و مشاور شما خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چت با پشتیبانی واتساپ سناپالیز
پیام به پشتیبانی واتساپ